Inici arrow Ressenyes arrow Escalada clàssica arrow Via Oscar Lafotet- Paret de l'extrem ( Camarasa)
Via Oscar Lafotet- Paret de l'extrem ( Camarasa) PDF Print E-mail
Escrit per Jordi Ricart
Feb 12, 2018 at 07:15 PM

Via OSCAR LAFOTET (6a, 175 m) a l'Extrem del MONT-ROIG (Camarasa)

Màxim obligat: V+

Autor: Oberta per Joan Escuer i Manel Solis el 31-3-1990 i equipada per X. Mercader i M. Solís el 25-10-09.

Material: unes 10 cintes, joc discret de friends fins el 3.

Orientació: Sud

Per: Paco Mora i Jordi Ricart

Data: 28-1-18

Aquesta via el fet d'equipar-la gairebé 20 anys després de la seva obertura, a banda de rescatar-la de l'oblit, a fet que prengués visibilitat en una franja d'escaladors que ni se l'haguessin plantejat amb l'equipament original.

Els equipadors han optat per una variant d'entrada atlètica i exigent on es concentra la màxima dificultat de la via. Superat el quart bolt, l'exigència afluixa una mica i la dificultat esdevé força homogènia fins al final, llevat el segon llarg més fàcil però molt estètic.

A nosaltres ens ha resultat una bona i bonica via, molt ben trobada, que ben segur es farà curta, ideal per l'hivern o per una matinal. Felicitar i agrair als oberturistes 27 anys després i als equipadors per ampliar el nombre d'escaladors que la gaudiran.

Aproximació: Venint de Camarasa per la LV-9047 i després de creuar el Segre pel Pont d'Escalera, agafem la pista de la dreta just on comença la Paret de l'Ós. La voregem per darrera i al primer trencall a la dreta, en forta baixada, anem seguint els indicadors del refugi fins al Coll d'Orenga on aparquem. D'aquí comencem a caminar en constant pujada. Després de creuar la base de la paret del Pilar sin brillo i a poca distància del Portell, a la dreta i en baixada surt un corriol que ràpidament ens deixa al peu de L'Extrem. Tot plegat en uns 30 minuts.

Descens: Caminar cap a ponent fins al Portell a on enllaçarem amb el camí de l'aproximació.

Adjunto fotos , la ressenya del Luichy i l'original de l'autor.

Jordi Ricart

Last Updated ( Mai 15, 2018 at 09:00 PM )